Plán akcí ve školním roce 2024/2025
Co se chystá?
září – … připravujeme
Akce pro žáky naleznete i v aplikaci Bakaláři pod ikonou “Plán akcí”.
Badatelská odborná činnost
Ve čtvrtek 13. června proběhlo za účasti vedení školy a starosty obce Dětmarovice slavnostní vyhodnocení Badatelské odborné činnosti za letošní školní rok. Svou celoroční práci představilo porotě tvořené vedením školy a zástupci Žákovské rady celkem 5 věkově smíšených týmů z řad žáků 2. stupně.
Tito žáci se pod vedením svých vyučujících věnovali tématům z oblasti přírodních i humanitních věd a řadu měsíců rozvíjeli řadu dovedností a nezbytných kompetencí. Naučili se pracovat s odbornými zdroji, moderními technologiemi i klasickým nářadím při tvorbě dendrofonu, bosého chodníku či naučné stezky stromů.
A jak jejich snažení dopadlo?
- místo Dendrofon a bosá stezka
(Ema Olšarová, Laura Konkolová, Dorota Hanusková, Ester Pavlovská, Zoe Petrušková, Gabina. Mašánová pod vedením Mgr. Martiny Kotasové)
- místo Kvalita vody v potoce Krympulec
(Natálie Vašutová, Vanesa Trávníčková pod vedením Mgr. Aleše Vebera)
- místo Stezka stromů
(Sabina Sekyrová, Laura Kolibačová, Jakub Rúber, Karel Dobrovolný, Vojtěch Sekyra, Lukáš Lasota pod vedením Mgr. Martiny Kotasové)
- místo Jak se chodilo do školy v Dětmarovicích
(Ester Pavlovská, Zoe Petrušková, Gabina Mašánová, Sára Kabátová pod vedením Mgr. Michala Hejdy)
- místo Postav si svého robota a rozhýbej ho
(Petr Boček, Jakub Danišík, Tobiáš Král, Šimon Sydor pod vedením Mgr. Jany Brožkové)
Badatelská odborná činnost (fotografie z akce)
Všem žákům a pedagogům, s kterými po celý rok spolupracovali gratulujeme a děkujeme za jejich celoroční práci.
Osmáci prokázali, že jsou správní Češi
Osmáci ve čtvrtek 13. června zamířili do místní knihovny na jednu z posledních lekcí letošního roku. Jejich úkolem bylo tentokrát prokázat, že jsou správní Češi. Po krátké úvodní hře se rozdělili do týmů a začali tvořit. Vznikla kupříkladu nová sloka státní hymny, medailonky významných Čechů či časová osa s důležitými mezníky našich dějin. V závěru lekce si osmáci stihli i zasoutěžit v kvízu se zapeklitými otázkami vztahujícími se k naší vlasti.
Správný Čech_8.třída (fotografie z akce)
Po stopách srnců
Vzbudit zájem žáků o klasickou literaturu je nelehkým úkolem každého češtináře. U nás ve škole hledáme různé možnosti a cesty jak na to. Jednou z nich je realizace dramadílen, které nabízí ostravský spolek TheatrLudem. Poslední realizovanou dílnou byla dvouhodinovka s názvem “Po stopách srnců”. Naši osmáci se tentokrát vydali na Křivoklátsko a díky řadě aktivit se seznámili s jedním z nejznámějších děl Oty Pavla. Tvořili kolektivní obraz, hráli živé obrazy, uvažovali nad myšlenkami hlavního hrdiny či psali dopisy. Práce je velmi bavila a podařilo se podpořit i vztahy v třídním kolektivu.
Po stopách srnců dramadílna (fotografie z akce)
Den s drony
Devítka se vydala dne 10.6.2024 na VŠB-TUO, aby poznala drony a vše s nimi spojené. Akce se stala skvělým doplňkem výuky informatiky.
Pasování na čtenáře
Dne 4.6.2024 se prvňáčci dočkali a byli v Knihovně Dětmarovice slavnostně pasování na čtenáře. Do stavu čtenářského je dnes pasovala spisovatelka Ivona Březinová. Knihovna Dětmarovice děkujeme za pozitivní zážitek pro naše malé čtenáře
GO! – Řada dobrodružných příběhů o přežití v krizových situacích
Do místní knihovny dne 4.6.2024 zamířili i šesťáci. Ivona Březinová si pro ně připravila besedu, při které představila spoustu svých knih, seznámila žáky se svým povoláním a motivovala je ke čtení. Akce se stala skvělým zpestřením výuky literatury.
Robohrátky v družině
V pondělí 27. května se vybraní žáci 1. a 2. tříd, kteří navštěvují školní družinu, stali projektanty a konstruktéry. Jejich úkolem bylo postavit železniční trať a naprogramovat robotický vláček tak, aby jezdil podle pokynů našich nejmladších. Úkolu se všechny týmy zhostily skvěle, a to i díky pomoci Dominika a Lukáše ze 4. třídy, kteří vláček znají z hodin informatiky.
Prvňáčci a druháčci poznali během hodinového setkání základy programování pomocí barevných kódů, sestavili si trať, jedna skupinka dokonce vybudovala systém tunelů, jimiž vláček projížděl. Setkání proběhlo v rámci projektu Šablony pro MŠ a ZŠ I – OP JAK.